مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 23:072022-06-19اقتصادي

فارس من| مایحتاج اولیه کودک در قانون جوانی جمعیت تامین نمی شود!


این روزها ایستگاه استرس های خانواده ایرانی برای فرزنددار شدن در همان گام اول تأمین مایحتاج کودک متوقف شده است، چرا که با قیمت های پرنوسان پوشک و شیرخشک در بازار، - گروه زندگی: با خیلی از زوجین جوان که این روزها وارد گفت وگو می شویم و از دلایل کم رغبتی شان در فرزندآوری می پرسیم، اولین چیزی که به ذهنشان می رسد، این است که  چطور هزینه های پوشک و شیرخشک کودکشان  را طی چندین سال تأمین کنند؟ اغلب معتقدند در تامین مایحتاج اولیه فرزندشان  استرس دارند .

شاید یک عده الان تصور کنند که این صحبت ها بهانه ای  است که  می خواهند مسئولیت بچه دار شدن  را از سر خود باز کنند اما طبق نظرسنجی که از مردم ایران شده ، اغلب زوج های جوان  ایرانی با حل شدن مشکلات اقتصادی به ویژه تأمین مایحتاج بچه و کم هزینه شدن مبالغ زایمان و دوران شیردهی مادر و کودک، تمایل به فرزندآوری دارند.

یک حساب سرانگشتی برای یک خانواده دو نفره که می خواهند برای بار نخست بچه دار شوند و یک حقوق کارمندی یا کارگری ساده هم دارند، مشخص می کند، برای هر بچه در ماه ، نزدیک به 5 بسته پوشک در حالت عادی به جز درگیر شدن با بیماری های گوارشی و شش قوطی شیرخشک لازم است.

حال این میزان ممکن است با بزرگتر شدن بچه درباره شیرخشک کمتر بشود اما هزینه پوشک سایزهای بزرگتر بیشتر هم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| مایحتاج اولیه کودک در قانون جوانی جمعیت تامین نمی شود!

فارس من| مایحتاج اولیه کودک در قانون جوانی جمعیت تامین نمی شود!